FANDOM

Yugo - główny protagonista serii Wakfu. Chłopak to życzlliwy,12-letni Eliatrop, brat smoka - Adamaia. Jako, że należy do rasy Eliatropów, potrafi tworzyć portale, które umożliwiają teleportować jego lub inne obiekty na krótkie odległości. Jest ściśle powiązany z historią Świata Dwunastu. Głosu użyczali mu: Fanny Bloc(Francuski Dubbing), Jules de Jongh (Angielski Dubbing) i Brygida Turowska (Polski Dubbing).

Wygląd

Yugo to niskiego wzrostu chłopiec o ciemnoblond włosach i brązowych oczach. Zawsze ma na sobie długą, niebieską czapkę z wystającymi małymi rogami(Pod czapką skrywa skrzydełka z Wakfu) po obu stronach i zakończoną kłębkiem ciemnoblond włosów. Nosi krótkie niebieskie spodenki oraz żółtą bluzkę na ramiączka, do której tuż nad dużą kieszenią jest przywiązany ciemnożółty pas. Chodzi on także w jasnoniebieskich klapkach. Tuż przy jego szyi widnieje wisiorek zrobiony z guzika, przez który przechodzi gruba, brązowa nić.

Charakter

Yugo jest porywczym optymistą z ogromnym poczuciem humoru, który nigdy nie odmawia rzuconych mu wyzwań. Jednocześnie jest on miłym i dobrym chłopcem, o czystym sercu. Pomimo cechującej go naiwności, jest on odważny i dojrzały, jak na swój wiek. Zawsze stara się wyciągać pomocną dłoń, czasem nawet wrogom. Jest bardzo lojalny wobec przyjaciół. Zwykle podczas bitew zachowuje zimną krew, lecz gdy widzi, że komuś z jego bliskich coś zagraża lub ktoś robi im krzywdę, atakuje bez namysłu(Jak w przypadku Miśka).

Geneza

Adamai i Yugo

Adamai i Yugo

Yugo wraz ze swoim smoczym bliźniakiem Adamaiem pojawili się na Planecie Eliatropów jako jedni z pierwszych sześciu Smoków i Eliatropów. Nie tylko był łowcą przygód, ale i szanowanym przywódcą ludu tytułowanym królem.[1] Kiedy na ich planetę najechali Mekazmowie,Yugo wraz ze swoimi towarzyszami podjęli bezskuteczną walkę z najeźdźcami, jednak byli oni zmuszeni do opuszczenia ukochanej planety i wyruszenia w Krosmos za pomocą Zinitu i Eliakuba.

Yugo uderza Qilbyego

Yugo pokonuje Qilbyego

Wylądowali oni na nowej planecie zwanej Ziemią i przywrócili znów potęgę swego ludu, jednakże na ich trop wpadł Orgonax i znów rozpoczęła się wojna. Po zdradzie Qilbyego młody król wtrącił go do Białego Wymiaru, w którym ten spędził 1000 lat. Chcąc ratować swój lud i na dobre zakończyć tą wojnę Yugo wraz z Adamaiem postanawiają użyć ataku ostatecznego i wykończyć wroga. Młodemu królowi i jego bratu udaje się zniszczyć najeźdźcę, jednakże ofiara z Wakfu jaką ponieśli była ogromna przez co ich dofus musiał regenerować się przez 1000 lat.

Fabuła

Seria pierwsza

Seria druga

Umiejętności

Yugo i portale

Yugo tworzy portale

  • Portale: Jako człowiek pochodzący z rasy Eliatropów, Yugo potrafi otwierać portale. Dzięki ich szybkiemu otwieraniu, może błyskawicznie się przemieszczać.
  • Moc: Podczas swoich treningów z bratem,Yugo odkrył,że potrafi użyć portali do ofensywy. Dzięki podwójnemu nałożeniu portali na siebie, może wyzwolić potężny promień energii. W jednym z odcinków specjalnych można zauważyć miecz i tarczę z wakfu.
  • Odrodzenie: Z racji faktu, że jest jednym z szóstki pierwszych Eliatropów, Yugo posiada możliwość odrodzenia się po śmierci. Jednakże nie pamięta on swoich poprzednich wcieleń.
  • Wyczuwanie Wakfu: Adamai nauczył Yugo posługiwania się "szóstym zmysłem". Polega on na widzeniu wakfu w różnych istotach, roślinach, obiektach itp. Aby go użyć, chłopak zamyka oczy i "oczyszcza umysł". Pomaga ona również w przemieszczaniu się.
  • Latanie: Dzięki skrzydełkom ukrytym pod czapką, Yugo potrafi unosić się w powietrzu.
  • Gotowanie: Yugo, dzięki swojemu przyszywanemu ojcu, stał się świetnym kucharzem. Często pomaga Alibertowi w jego karczmie.
  • Umiejętności fizyczne: Yugo jest energicznym i aktywnym chłopcem. Jest on wytrzymały, szybko biega, jest dobry w Boufbawlu itp.
  • Strażnik Shushu: Nieoficjalnie, Yugo jest strażnikiem Grufona.

Relacje

  • Az

Az to Tofu specjalnie stworzone przez Grugaloragana, aby towarzyszył Yugo. Młody Eliatrop jest bardzo przywiązany do niego, ponieważ ptak towarzyszy mu "urodzenia".

  • Ruel

Ruel jest bliskim przyjacielem Aliberta i Yugo. Czasami odgrywa rolę dziadka chłopaka. Gdy odłączył się od zespołu, mężczyzna tęsknił za nim. Yugo jako jedyny z Bractwa, niezachwianie wierzy w Enutrofa.

  • Percedal

Między nimi są stosunki w rodzaju "Starszy brat-młodszy brat". Pierwszy raz Yugo widzi go opętanego przez Rubilaxa. Gdy ratuje go z opresji, rycerz przysięga chronić go podczas podróży. Gdy Misiek w pierwszym sezonie "umarł", chłopak był załamany. Jest bardzo przywiązany do tego Iopa.

  • Amalia

Amalia i Yugo są zbliżeni do siebie. W drugim sezonie ich więź bardzo pogłębia się. Po sześcioletnim przeskoku czasowym, chłopak zakochuje się w księżniczce, lecz boi się, że ze względu na swój dziecinny wygląd, ten związek się nie uda i ukrywa to. Również Amalia zaczyna coś czuć do Eliatropa i rozmawia o tym z Adamaiem. Smok mówi,że to na pewno coś więcej niż przyjaźń. Dziewczyna jednak zostaje "przymusowo zaręczona". Po wielu trudnościach ta dwójka staje się parą,bez względu na różnice spowodowane rożnymi rasami.

  • Evangelyne

Cra traktuje Yugo jak młodszego brata. Bardzo się o niego troszczy.

  • Adamai

Adamai i Yugo są braćmi zrodzonymi z jednego Dofusa. W poprzednim wcieleniu stanowili bardzo zgrany duet. W tym wcieleniu, Yugo poznaje smoka dopiero po dwunastu latach, kiedy to przybywa na wyspę Oma w poszukiwaniu rodziny. Zapoznają się i z biegiem czasu ich relacja coraz bardziej się zacieśnia. Mają oni również między sobą mentalne połączenie, które sprawia, że za każdym razem kiedy jednemu z nich dzieje się krzywda, drugi czuję, że coś jest nie tak.

W ostatnim odcinku specjalnym, kiedy Misiek walczył z Ogrestem, Yugo był bardzo zdeterminowany aby pomóc przyjacielowi, używając pięciu pierwotnych Dofusów. Adamai nie zgadzał się, jednak z Yugo co doprowadziło do kłótni między braćmi. Na koniec ostatniego odcinka dowiadujemy się, że młody smok poczuł się skrzywdzony tak bardzo, że postanowił dołączyć do Echo.

  • Grufon
  • Chibi
  • ​Alibert

Odnośniki

  1. Wakfu; seria 2, Odcinek 50