FANDOM

Przechodząc do legendy - jest to dwudziesty piąty odcinek pierwszej serii Wakfu.

Opis

Trwa walka wojsk królestwa Sadidy z Noxem. Yugo, Adamai, Amalia, Eva i Sir Sadlygrove Percedal walczą z marionetkami Xelora, jednak wróg wypuszcza w ruch swoją najpotężniejszą maszynę Drwala Czasu, który ścina wszystkie drzewa, które stoją mu na drodze. Krzyk drzew i ich cierpienie dociera do Amalii, która traci z tego powodu swe siły, przyjaciele decydują się zniszczyć maszynę, jednak ta okazuje się zbyt silna.

Amalia i Drzewo

Drzewo przejmuje kontrolę nad Amalią

Kiedy Drwal atakuje grupę, ostatkiem sił Amalia przywołuje ogromne pnącza, które tworzą kopułę, aby ochronić ich od ataku maszyny. W pewnej chwili księżniczka traci świadomość, zaś jej ciało przejmuje samo Drzewo Życia, które kontroluje jej wszystkie ruchy i udziela jej także swojej pełniej mocy. Jednak nie trwa to zbyt długo, a po opuszczeniu ciała Amalii przez Drzewo życia, dziewczyna znów traci siły.

Drwal kontra Percedal

Percedal vs Drwal Czasu

Dzięki Drwalowi Nox dociera do Drzewa Życia i przez specjalne łapy swojego zegara wysysa wakfu z niego. Nasi bohaterowie starają się zniszczyć go, jednak bez większych efektów, nawet połączona siła Amialii i Evy nie daje, żadnego efektu. Gdy Drwal ma zamiar zabić je obie do akcji wkracza Misiek i ratuje dziewczyny, następnie uwalnia Rubilaxa z więzienia i łączy z nim swe siły by stawić opór Drwalowi. Mimo połączenia z Shushu, Percedal przegrywa walkę, Amalia oddaje ostatki swojej siły Evie, ta strzela naładowaną strzałą w Drwala jednak, maszynie nic się nie staje, po chwili kieruje swoje uderzenie w dziewczyny. Kiedy te myślą, że to już koniec, Percedal przyjmuje siłę uderzenia na siebie tym samym znów przyjmując normalną postać po rozłączeniu z Rubilaxem.

Zniknięcie Miśka

Śmierć Miśka

Gdy młoda Cra sądzi, że wszystko jest w porządku, młody Iop upada na ziemię, Evangelina natychmiast przybiega do rannego Miśka, jednak nie jest w stanie mu pomóc. Machina znów kieruje swój atak na przyjaciół, jednak tuż przed atakiem Drwal zostaje powalony maszyną przybyłego Ruela, zaś Misiek znika w ramionach ukochanej. Wściekły Yugo z powodu śmierci przyjaciela, kieruje się w stronę Noxa, mimo zniszczeń dokonanych przez Strouda, Drwal się nie poddaje i znów zamierza zaatakować grupę przyjaciół, atak ten znów się nie powodzi, gdyż udaremnia go przybycie Mistrza Jorisa, który ostatecznie niszczy maszynę Xelora.

Występujące postacie