FANDOM

Premiera 3 sezonu Wakfu nastąpiła 2 września 2017 roku. Seria liczy 13 odcinków, po ok. 22 minuty każdy. Poska wersja dubbingowa jest dostępna tylko w serwisie Netflix.

Fabuła

Akcja rozpoczyna się parę lat po wydarzeniach z odcinków specjalnych po 2 sezonie. Amalia przygotowuje się do podjęcia ważnych zadań w królestwie Sadidy, gdyż jej ojciec jest na łożu śmierci. Yugo z Ruelem bezskutecznie poszukują Adamaia, który odszedł z bractwa na skutek konfliktu z bratem, zaś rodzina Percedala żyje sobie spokojnie na uboczu, spodziewając się kolejnego potomka.

Sielanka Percedalów dość szybko się kończy — zostają zaatakowani przez nieznanego Pandawę. Bronią się dzielnie, jednak z odsieczą przybywa Toxine, tajemnicza Saram, oraz... Adamai uzbrojony w sześć dofusów. Porywają oni Evę i Flopina, a Percedala pozostawiają ledwie żywego na dnie kanionu. Elely usiłuje ratować umierającego tatę, jednak najpierw musi pokonać potężnego Pandalca, półboga o imieniu Poo.

Dzięki więzi łączącej go z Adamaiem, Yugo dowiaduje się o napaści na przyjaciół. Niezwłocznie udaje się do królestwa Sadidy, by wraz z Ruelem i Amalią ruszyć na pomoc członkom Bractwa Tofu i dowiedzieć się czegoś o bracie. Mimo niesprzyjającej sytuacji w królestwie, Amalia także decyduje się na podróż.

Tymczasem, zajęta swoją pierwszą w życiu walką, Elely nie wie, że jej tata właśnie opuszcza świat żywych. Percedal, chcąc po raz kolejny wymknąć się śmierci, prosi Rubilaxa o pomoc. Zawierają układ — Iop zwróci demonowi wolność, gdy ten wyrwie Percedala z zaświatów i pomoże mu odnaleźć Evę i dzieci. Misiek, z odzyskaną dzięki Rubilaxowi ręką, wraca do życia i zostaje świadkiem pierwszego w życiu zwycięstwa Elely.

Od pokonanego Pandalca przyjaciele dowiadują się, że za wszystkim stoi Zapomniane Bractwo (vel Bractwo Zapomnianych). Za pomocą eliksiru przenoszą się do wymiaru Oropo, by spotkać się z wrogiem i odbić Evę i Flopina. Od razu wpadają w pułapkę tajemniczego antagonisty.

Oropo, tworząc przed bohaterami okropne wizje, wzbudza w każdym z nich głębokie poczucie winy. Członkowie Bractwa są skołowani i zniechęceni. Oropo proponuje układ: dostaną możliwość rozliczenia się z przeszłością, ale będą musieli przejść próbę. Drużyna podejmuje rękawicę i rozpoczyna mozolną wędrówkę w górę magicznej wieży. Na każdym piętrze czyha na nich potężny przeciwnik — jeden z półbogów, należących do Bractwa Zapomnianych. Mierzenie się z nimi staje się okazją do konfrontacji z własnymi lękami i z przeszłością.

A suivre...

(Ciąg dalszy nastąpi...)

Bractwo Zapomnianych

Oropo - tajemniczy i potężny przywódca Bractwa Zapomnanych. Jest eliotropem, ostatnim z kiedykolwiek istniejących. Przez większość swojej egzystencji pozostawał poza czasem, bez ciała i indywidualnej osobowości. Teraz je zyskał i pragnie doprowadzić swój plan zapanowania w Inglorium do końca.

Lady Echo - półbogoni Eniripsa, ukochana Oropo. Kocha eliotropa całą sobą i jest w stanie oddać życie za powodzenie jego misjii. Jest łagodna, uczynna i pewna siebie.

Poo - nieznany bliżej półbóg Pandawa. Jak wszyscy pandalcy, lubi dobrze zjeść, jest chętny do bitki i nieco rubaszny. To on napada na rodzinę Percedala.

Toxine - półbigini Saram. Jest przebiegła, kłamliwa i obchodzi ją tylko własny zysk. Potrafi stawać się niewidzialna, a jej broń ma w sobie śmiertelną truciznę.

Hrabia Harebourg - nie wiemy czy jest półbogiem, ale na pewno jest potężnym xelorem. Jego współpraca z Oropo chyba nie układała się dobrze, gdyż Bractwo Tofu znajduje hrabiego zamarzniętego na najniższym piętrze wieży. Z informacji podanych przez twórców dowiadujemy się, że zamroziła go Lady Echo.

Coqueline (w wersji polskiej Coquilia) - półbogini Osamodas. Drobna, wesoła i pełna współczucia dla wszystkiego co żyje. Jest jeszcze dzieckiem.

Dark Vlad/Goultrard - inkarnacja boga Iopa. Przed rozpoczęciem III sezonu Goultard został zaatakowany przez Adamaia, po czym przybrał postać swojego szalonego i żądnego krwi alter ego. To właśnie z nim - Dark Vladem - musiało zmierzyć się Bractwo.

Ush Galesh - półbóg Ecaflip znany Yugo z czasów poszukiwań dofusów eliatropów. Jak większość ecaflipów lubi hazard i nienawidzi przegrywać.

Czarny Bump - nietuzinkowy półbóg Feca. Jest kolekcjonerem... bielzny.

Arpagona - żona Ruela z czasów młodości, enutrof. Nie jest półboginią, a jej zadaniem jest przekonać niewiernego męża do współpracy z Oropo.

Dathura - jest jedną z kukiełek (zwanymi także lalkami) boga Sadidy. Została stworzona by uwieść Augbariala i w ten sposób stworzyć dofus. Dathura opuściła smoka, zeszła na ziemię i po wielu perypetiach znalazła się w Bractwie Zapomnianych.

Kali - półbogini Sacrier. Znajdowała się na poziomie, na który Bractwo Tofu nie dotarło. W całym serialu wypowiada tylko jedno zdanie. Nie odegrała w III sezonie większej roli.

Sipho - spokrewniony ze smokami. Potrafi bez trudu przybierać postać danej osoby, doskonale udając także jej głos i inne indywidualne cechy.

Lista odcinków

nr w 3

sezonie

nr w całym

cyklu

Tytuł oryginalny Tytuł polski
1 53 Tomber de haut Bohater domu
2 54 Tel père, telle fille Córusia tatusia
3 55 La Tour d'Oropo Wieża Oropo
4 56 Pas si bête Mała dzikuska
5 57 Les Iops se cachent pour pleurer Iopy płaczą w ukryciu
6 58 L'Arbre à Ecaflip Drapak dla Ecaflipa
7 59 Faut pas flipper Tak się toczy kula
8 60 Arpagone Arpagona
9 61 Le Temple de Sadida Dathura
10 62 Lorsque les murs tombent Gdy upadną mury
11 63 Oropo Oropo
12 64 Hyperzaap Wrota Inglorium
13 65 Inglorium Boski wymiar

Trailery

Zdjęcia